Navraag regelingen huidig personeel
Voor werknemers met een uitkering, langdurige ziekte of handicap zijn er diverse regelingen. Soms heeft u hiervoor meer informatie nodig.
Wilt u weten of:
- u voor uw werknemer premiekorting kunt krijgen?
- uw werknemer een no-riskpolis heeft?
Dan kunt u uw werknemer vragen of hij een:
- uitkering heeft of heeft gehad;
- beslissing van UWV heeft waaruit blijkt dat hij een uitkering of een no-riskpolis heeft;
- langdurige ziekte of handicap heeft die hem belemmert bij zijn werk.
Let op: Uw werknemer hoeft deze vragen pas te beantwoorden nadat hij 2 maanden bij u in dienst is !
Wanneer vraagt u om deze informatie?
Heeft uw werknemer geen documenten waaruit blijkt dat hij een uitkering of een no-riskpolis heeft? Dan kunt u via ons vragen om informatie over de uitkering of de belemmering van uw werknemer.
Ook kunt u aan uw werknemer vragen of hij een machtiging wil afgeven om deze informatie aan u te sturen. Wij hebben daar een formulier voor.
Hoe vraagt u de informatie aan?
Vraag uw werknemer om de machtiging in te vullen. U stuurt daarna het volgende aan ons op:
- een brief waarin u vraagt om informatie over de uitkering of de belemmering van uw werknemer;
- de originele Machtiging voor informatie over uitkering of belemmering, dus geen kopie;
- een kopie van een geldig identiteitsbewijs van de werknemer. Uw aanvraag wordt alleen in behandeling genomen als u deze kopie meestuurt!